barn som 16?

Något som jag har tänk på mycket på sista tiden är tonårsgraviditeter, unga flickor som förlovar sig och skaffar barn väldigt tidigt, runt 16 år. Själv tycker jag att det är alldeles för tidigt för barn och familj. Jag anser att manf örst och främst ska skaffa sig en ordentlig untbildning, för man måste ju faktist försörja barnet och en a-kassa är faktist inte mycket att leva på. Dessutom tycker jag och att man ska leva livet innan barnen kommer, res, jobba, festa och bete dig som en tonåring först! När man är en 16-17 år är man ju fortfarande barn själv och då köper inte riktigt jag att man är kapabel att ta han dom ett eget barn helt själv, visst finns det många duktiga och starka tonåringar som faktist sköter detta alldeles utmärkt, men långt ifrån alla. Många lever i en fantasivärld där de tror att det bara kommer att vara en dans på rosor och små rosa moln med ett barn och en alldeles perfkt pojkvän. Tyvärr är ingen människa perfekt och vad som händer för många, tyvärr, är att man tillslut står där ensam.
   
Nu menar ju inte jag att ingen ung människa kan ta hand om ett barn, självklart kan de det! Men jag har sett så många unga tjejer som har råkat ut för precis dethär. Först kommer drömmen, ett perfekt barn och en perfekt kille och sen vaknar man. Ja, jo, dtehär var ialla fall bara vad jag själv tyckte och det tycker jag ju för att jag verkligen inte skulle kunna ta hand om ett barn nu, dock vet jag en tjej som var väldigt ung, och hon klarar det galant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0