Borta för alltid?

nej nu blev visst allt värre (för jag måste få klaga lite till, dte är faktist min blogg). Såg i en blogg (igen) en tjej med en fin klänning och ännu finare hund, hade några väldigt fina bilder på den väldigt fina hunden. Självklart river det upp minnen och sorg i mitt hjärta. Om nu Gud finns, varför skulle du ta just min hund? Varför min älskade lilla underbara vovve? Jag vill ha henne tillbaka! Och nej, jag vill inte ha en annan flatcoated retriver, jag vill ha min fluffyfat flatcoated retriver! Jag vill ha hon som är iaf 7 cm för hög för att vara tik, och som vägde lite för mkt (ett par kilon bara), jag vill ha hon som hade hårstrån runt öronen som var åtmionstonde 10 cm långa och med lurviga små tassar. Jag vill ha hon som först låg ute i allrummet och tiggde vid middagen, för att sedan "simma" in i köket sakta, sakta så att man inte skulle märka. Jag vill ha tillbaka hon som alltid puffade på en för att man skulle klia henne bakom örat, eller som rullade framför ens fötter för att man skulle klia henne på magen. Jag saknar alla promenader när hon drog så in i hela i kopplet, hon ville ju springa! Det är henne jag vill ha tillbaka, du kan ge mig 10 andra, men de kan fortfarande inte mäta sig med henne. Hon var speciell, hon var min bästa vän och nu finns hon inte mer, vem ska jag nu bada med på sommaren? Om jag fick en önskning, en enda så skulle det utan tvekan vara att få tillbaka Catina, för jag saknar henne så mycket! Lilla Catina, vart är du nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0