och regnet öser ner..

Utanför fönstret smattrar regnet ner, jag är så trött på allt regn! Nu är det december, nu vill vi ha snö! Vi vill spendera dagarna i backen med en bräda och svischa ner. Åh jag längtar tills snön kommer! Och en liten pik till Jens om han läser, du kan förvänta dig att jag kommer att tjata ända tills du följer med mig! Snö behöver man till jul, alla blir mycket gladare och känner mer julstämmning. Det går inte att förneka, julstämmningen sitter i snön. Och eftersom jag på julafton förvandlas till ett litet barn som måste titta på samma kalle anka varje år, så måste jag ha snö på jul! Ingen snö, ingen riktig jul. Fast jag måste ju erkänna att julen jag spenderade på cypern för ett par år sen inte var så dum, sol och bad hela jullovet.

Tillbaka till regnet. Man blir på dåligt humör av regn! Som tur är så har jag människor runt omkring mig som lyser upp! Även om ni kan vara lite smått (vääldigt) jobbiga vissa gånger så är ni det bästa jag har! Jag vet att ni vet vilka ni är, och att ni suger i er som svampar av det positiva jag säger. Det är bra, då kanske jag har gjort någon på lite bättre humör i regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0